DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Nieuw kunstwerk Laan van Meerdervoort

    HTM heeft The Hague streetart opdracht gegeven om het transformatorhuisje op de Laan van Meerdervoort van een kunstwerk te voorzien.Het transformatorhuisje oogde als een grauwe bunker en werd regelmatig van een tag voorzien wat het geheel er armoedig uit liet zien.The Hague streetart heeft het kunstenaars duo Zesta&Zasto opdracht gegeven om het werk uit te […]

    De politie is je beste kameraad

     Vrijdag 26 april besloot ik om een paar bureau leggers te gaan kopen Nam bus 24 en stapte bij het begin van de Frederik Hendriklaan uit en liep richting Paagman.Na mijn aankoop liep ik wat door de buurt en maakt wat foto’s. Ik kwam op de van oldebarneveldlaan uit en liep door richtig kunstmuseum.Bij de […]

    Stahlecker in de Boekhorststraat

    Het is alweer een tijd geleden dat ik wandelend vanaf de Brouwersgracht,zuidwal in de Boekhorstraat belande.Ter hoogte van nummer 127 thans kunstruimte 1646 keek ik naar de pui.Toen Johan Stahlecker nog in het pand zat was de etalage bond gevuld met verf in alle soorten en maten . Een bord met de tekst Stichting Arti […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Vrees voor verkeersinfarct bij Bosbrug

Posted by ingezonden mededeling on 7 December, 2012

Communicatie met inwoners, ondernemers en bezoekers opvoeren

Het CDA in Den Haag wil van het college weten hoe de komende periode gecommuniceerd gaat worden met de bewoners en ondernemers van Den Haag over de vervanging van de Bosbrug. Het kruispunt Koningskade-Korte Voorhout zorgt voor de verkeersafwikkeling van een groot deel van de bezoekers van Den Haag. Fractievoorzitter Gert-Jan Bakker “Uit de krant hebben wij kunnen vernemen dat er is gesproken met ondernemers en de Rijksgebouwendienst maar wat ons betreft moeten juist ook bezoekers van buiten de stad hiervan op de hoogte worden gebracht om te voorkomen dat onze stad een jaar lang onbereikbaar wordt”.

Het CDA wil verder dat het college er werk van gaat maken dat op landelijke websites bekend wordt dat dit op dit kruispunt grote werkzaamheden plaatsvinden. “Als dit niet bekend wordt gemaakt bij werknemers van buiten de stad en bezoekers kan deze toch al forse ingreep wel eens op een fiasco uitlopen voor Den Haag. Wat ons betreft informeren wij de producenten van de TomTom, Mio, Navigan, Gamin en Pioneer vandaag nog om deze wijziging direct in te voeren in hun navigatiesystemen”, aldus Bakker. Tot slot heeft het CDA gevraagd om een wandelroute van het Centraal Station naar de halte Malieveld aan te leggen. Reizigers kunnen dan kiezen of zij de omleiding via het centrum willen maken per tram of op loopafstand de halte Malieveld gebruiken. Dit scheelt tijd en reiskosten.

Schriftelijke vragen

Aan de voorzitter van de gemeenteraad,

Begin volgend jaar vinden er grote werkzaamheden plaats in het centrum van Den Haag. De Bosbrug wordt namelijk vervangen. Voor het openbaar vervoer zijn er de nodige maatregelen genomen door het instellen van omleidingen. Uit de krant heeft mijn fractie ook vernomen dat de gemeente in gesprek is gegaan met groepen die gevolgen ondervinden van de vervanging van de Bosbrug. Het CDA maakt zich grote zorgen over de bereikbaarheid van dit deel van de stad en de mogelijke gevolgen voor de verkeersstromen. Het CDA wil weten hoe is gecommuniceerd met inwoners en ondernemers van onze stad en ook met de vele mensen die onze stad bezoeken.
Op grond van het desbetreffende artikel in het reglement van orde stellen we hierover de volgende vragen:
1. Op welke datum is bekend geworden dat wordt begonnen met de vervanging van de Bosbrug in januari 2013?
2. Op welke manieren heeft de gemeente Den Haag, anders dan via de gemeentelijke website en de website van HTM gecommuniceerd met inwoners en ondernemers van onze stad?
3. Op welke wijze heeft de gemeente Den Haag gecommuniceerd met bezoekers en werknemers van buiten de stad?
4. Is het college tevreden over de bekendheid met de vervanging van de Bosbrug en is het college van mening dat de inzet van verkeersregelaars, het aanpassen van verkeerslichten en het invoeren van tweerichtingsverkeer voldoende is om een infarct op deze belangrijke kruising van Den Haag te voorkomen?
5. Is het college bereid om op zeer korte termijn werk te maken van meer bekendheid, bijvoorbeeld door het verwittigen van routeplanners, producenten van navigatiesystemen en websites voor verkeershinder (zoals van A naar Beter voor rijkswegen)?
6. Is het college bereid om voor de reizigers met de tram richting bijvoorbeeld Scheveningen een wandelroute aan te leggen richting halte Malieveld (600 meter) zodat er een alternatief is voor de extra afstand en kosten van de omleiding van de tramlijn door het Haagse centrum?

Gert-Jan Bakker

CDA Den Haag

2 Responses to “Vrees voor verkeersinfarct bij Bosbrug”

  1. Frans said

    En waarom wordt die nieuwe brug niet in delen geprefabriceerd op het Malieveld zodat de overlast minder gaat worden?

  2. interniek said

    Beste Ada, ik vind het best wel een leuke reactie maar aan de hobbies te zien wil je eigenlijk niet serieus worden genomen, met de klemtoon op serieus. Dus ik heb je maar even off-line gezet en wacht je reactie af.

Sorry, the comment form is closed at this time.