DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    De politie is je beste kameraad

     Vrijdag 26 april besloot ik om een paar bureau leggers te gaan kopen Nam bus 24 en stapte bij het begin van de Frederik Hendriklaan uit en liep richting Paagman.Na mijn aankoop liep ik wat door de buurt en maakt wat foto’s. Ik kwam op de van oldebarneveldlaan uit en liep door richtig kunstmuseum.Bij de […]

    Stahlecker in de Boekhorststraat

    Het is alweer een tijd geleden dat ik wandelend vanaf de Brouwersgracht,zuidwal in de Boekhorstraat belande.Ter hoogte van nummer 127 thans kunstruimte 1646 keek ik naar de pui.Toen Johan Stahlecker nog in het pand zat was de etalage bond gevuld met verf in alle soorten en maten . Een bord met de tekst Stichting Arti […]

    Formatie 2023-1

    Vroeger Ik begin met wat voor mij een van de belangrijkste persfoto’s van de 20ste eeuw is. De foto van Theo Meier waarbij Van Agt en Wiegel samen dineren, vlak nadat een 8 maanden durende formatie van Dries van Agt met Joop den Uyl mislukt was. Dat diner was het begin van het Kabinet Van […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Segway, nieuwe manier van rijden

Posted by Interniek on 22 March, 2007

 

De nieuwe minister van Verkeer en Waterstaat zet er gelukkig vaart achter om de Segway goed te keuren voor gebruik op de openbare weg. Ik zou er geen half jaar voor nodig hebben om hem goed te keuren. Ik reed er al op … meer

3 Responses to “Segway, nieuwe manier van rijden”

  1. lindaatje said

    Mooi en hip vervoermiddel Niek, inderdaad.
    Dit zou voor mij een prettige vervangerzijn voor het draagbare helicoptertje waar ik zo op hoopte.
    Ik geloof dat de step ongeveer 1000 euro kost, is het niet?
    Groetjes Linda

  2. Maarten said

    Ik zie ze al links en rechts en door rood licht.
    Ik denk dat je als automobilist alleen maar terrein verliest en is het niet zo dat er al een regel bestaat “Zwakke verkeersdeelnemers”.

  3. De Segway is een aanvulling voor de dichtslibbende binnensteden.Het voetgangersondersteunend voertuigje is schoon en stil en makelijk te vervoeren in de kofferbak van een auto.Met aangepaste wetgeving uitstekend geschikt om te gaan winkelen.Als het in de plaats komt van de brommers en scooters,kunnen we weer adem halen zonder benzinedamp.Voor het rampzalige verbod van oud Mnister Peijs deed ik er dagelijks m’n boodschappen mee.Een historische vergissing om de vooruitgang tegen te willen houden,de tijd van de rode vlag voor de auto zijn we nu wel voorbij.De Belgische Segwaywetgeving is ook voor ons land goed van toepassing en het door rood rijden of geen voorrang verlenen is een kwestie van fatsoen.De autocopter komt eraan ,wat gaat de politiek daar mee doen?

Sorry, the comment form is closed at this time.