DenHaagOrg

Puur Haags

Uitvinder dwarsfiets gespot

Posted by Interniek on 28 June, 2016

- HAGAZINE -

Het lijkt op een volledig gemolesteerd rijwiel waarvan je de wielen bij elkaar moet houden om te kunnen fietsen. Ik zie deze bijzondere verschijning op de Hofweg aan de overkant passeren. Een man met skatehelm op met eraan vast een achteruitkijkspiegeltje, zit dwars op zijn fiets.Twijfel is niet meer mogelijk; ik moet hier achteraan …



Michael Killian is een Ierse uitvinder en bedacht de SidewaysBike een aantal jaren geleden. Vandaag rijdt hij erop door Den Haag

In de Parkstraat haal ik hem al filmend in. DeSidewaysBikeis als opvallende tweewieler op de openbare weg weer eens wat anders dan een Segway. Bedenker Michael Killian zegt daar zelf over:

“Ik ben uitvinderen wil tijdens het fietsen meer om mij heen kunnen kijken dan alleen maar recht vooruit. Het lijkt een beetje op snowboarden, waar je ook dwars staat op de richting die je gaat”.

In 2005 vroeg…

View original post 93 more words

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
