DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Onbekende held

    Wandelend over de Mauritskade besloot ik de Nassaulaan over te gaan. Ik wandelde Takma’s bruggetje op en liep aan de huizenkant verder. Mijn aandacht werd getrokken door een koperen bord aan de gevel van Nassaulaan 1. Ik had het bord wel eerder gezien maar dacht dat het een naambord van het in dit huis gevestigde […]

    Knurft

    Dit is de afbeelding die ik krijg op Twitter wanneer ik Knurft Dijkshoorn aanklik. Ik was het alweer vergeten, maar medeauteur Roel zette een tweet Naakt met een brandende frituurpan – voortgetrokken door 12 sledehonden – dwars door een gletsjer rijden terwijl je het verzameld werk van Gerard Joling luistert is prettiger dan 5 minuten […]

    Den Haag op pelgrimroutes Santiago de Compostella

    Onlangs zag ik een klassieke Amerikaanse bus op het Kerkplein staan. Ik liep om de bus heen om hem rondom te kunnen bezien toen mijn oog viel op een bronzen Jacobsschelp die op het trottoir was bevestigd. Bij verder kijken zag ik dat er meer schelpen waren bevestigd … De Grote of Sint-Jacobskerk is onderdeel […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Spectaculair watergevecht op Scheveningse strand

Posted by ingezonden mededeling on 4 August, 2013

o.aspx?HitID=1375452793534&EmID=3371536&StID=12052&SID=4&NID=317526&Email=interniek@hagazine.nl&token=9cfa0cc74d600559cddc3d7f699dbeeb8184a982

 
Mensen hielden hoofd koel in zomerse hitte
Scheveningen, 2 augustus 2013 – Het drukbezochte Scheveningse strand was vanmiddag het toneel van een spontaan watergevecht, waarvan meer dan honderd mensen genoten. Aan de spontane actie met de naam ‘Hou je hoofd Koel’ werd vrolijk meegedaan; binnen no time stond het strand bomvol mensen die elkaar met duizenden waterballonnen te lijf gingen. De sfeer bleef ondanks vele natte pakken, vriendschappelijk en sportief.
33 graden, een strakblauwe lucht en een zuchtje wind zorgden vandaag dat het strand volgepakt was met zonaanbidders op zoek naar verkoeling. De hete zomerdag was voor Lipton Ice Tea aanleiding om onder het motto Hou je hoofd Koel Nederlanders verkoeling te brengen met een groots watergevecht. Het ijstheemerk voorzag de badgasten van gevulde gele ballonnetjes en kwam om de aandacht te trekken vanaf zee met een RIB boot om het watergevecht te beginnen, waarna meer dan honderd mensen volgden. “Hou je hoofd Koel is al een tijd het motto van Lipton Ice Tea. Met dit vrolijke watergevecht hielpen we mensen letterlijk een handje om het hoofd koel te houden. Dat is volgens mij wel gelukt!”, aldus Joost Houben, Marketing Manager bij Unilever.
Na ongeveer tien minuten was het watergevecht ten einde en waren de deelnemers, aangemoedigd door toekijkende strandgangers, drijfnat en voldaan. Een spontaan groot applaus volgde. Na afloop wachtte de deelnemers een koud blikje Lipton Ice Tea. “Het ging zo snel en er deden zoveel mensen mee, dat ik niet eens wist waar ik moest gooien. In elk geval ben ik gelukkig wel weer opgefrist!”, aldus een deelnemer.
       
Advertisements

One Response to “Spectaculair watergevecht op Scheveningse strand”

  1. interniek said

    Werd het toch nog een Spectaculair Watergevecht met duizenden waterballonnen …

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: