DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Gespot: Schavuit van Oranje 2

    Sinds een paar jaar ben ik verslingerd aan  een dagje foto’s maken van een elite gebeuren in Italie. De Mille Miglia. Ieder jaar in mei (vanwege covid vorig jaar in oktober en dit jaar in Juni) wordt de re enactment van de legendarische Italiaanse wegrace van Brescia in het noorden tot Rome en weer terug, […]

    Anna Blaman een lesbische schrijfster

    Kreeg  onlangs de  de vraag voorgelegd of ik het Anna Blaman plein wist. Ik kon dat bevestigend antwoorden want ik heb een aantal jaren als fotograaf voor de Haagse Hopjes op diverse pleinen in Transvaal foto’s gemaakt waaronder ook het Blamanplein. Toen kwam de vraag of ik wist dat ze een lesbische schrijfster was want […]

    Habtamu haalde het

    Met veel genoegen heb ik gezien dat Habtamu, of, zoals ik hem gedoopt heb Happy, de Hoop een zetel behaald heeft voor de PVDA in de Tweede Kamer. Vanmorgen zag ik hem in de ontbijtshow op WNL en bedacht ik mij dat ik hier nog niet eens bericht had dat hij verkozen is. Op 31 […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Posted by Interniek on 3 December, 2012

Smit kapt toch bomen op de Laan van Meerdervoort!

s t a d s f l i t s e n - digitaal geweten van een stad

Het dramgedrag van ons gemeentebestuur is werkelijk niet te stuiten. De bomenkap die volgens wethouder Kapnou Smit nodig zou zijn voor de aanleg van extra (betaalde) parkeerplaatsen op de Laan van Meerdervoort is door een nader onderzoek van de bewoners behoorlijk onderuit gehaald. Zij konden aantonen door gewoon in de omgeving te gaan tellen dat het aantal door de gemeente noodzakelijk geachte parkeerplaatsen absoluut niet overeen komt met die van de omwonenden. Maar het gaat toch om het karakter van de Laan van Meerdervoort, denk ik dan. Daar kun je toch niet zonder ‘karaktermoord’ kleine jonge populiertjes plaatsen? Ook de vergelijking met zijn voorganger Bruno Bruins en ‘dezelfde protestbeweging’ gaat volkomen mank.
Bruins luisterde wel degelijk naar bewoners. Bovendien was toen sprake van een RandstadRail trein die voor stadsbegrippen op hoge snelheid zonder onderbreking zou voortdenderen tussen de belangrijke kruispunten. Dat is toch wel even anders uitgepakt!

View original post

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: