DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Expositie Haags Bakkie and Friends

    1 maart 2020 is het zover, zet in uw agenda! Een aantal leden van de Flickr groep Haags Bakkie en friends mogen dan in de bijzonder leuke Galerie Studio Lissabon starten (om 13.00 uur) met een expositie die duurt tot en met 29 maart en alleen op zaterdagen en zondagen ‘s-middags te bezoeken is. Ik […]

    Eerste bemande ballonvaart vanuit de Paleistuin

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik door de Paleistuin wandelde. Wat opviel was het ballonbeeld. Meestal zijn de struiken rondom het beeld hoger en vol met blad maar door snoei en herinrichting was het beeld goed zichtbaar. Ik liep er naartoe en omheen en zag ineens dat er een tekst op de sokkel […]

    Hofstijl is echt Deaud! Kan dat zomaar?

    Hofstijl Stopte In een laatste post. (te vinden via deze url ) zegt het: Oktober 2007 begonnen we, Maurits en ik, Hofstijl. Nu 5 jaar later stoppen we ermee, een keuze die vaker heeft gespeeld. Je moet niet op een dieptepunt stoppen en dat doen we ook niet. Het ging niet slecht met Hofstijl maar […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Posted by @hagazine on 3 December, 2012

Smit kapt toch bomen op de Laan van Meerdervoort!

hagazine

Het dramgedrag van ons gemeentebestuur is werkelijk niet te stuiten. De bomenkap die volgens wethouder Kapnou Smit nodig zou zijn voor de aanleg van extra (betaalde) parkeerplaatsen op de Laan van Meerdervoort is door een nader onderzoek van de bewoners behoorlijk onderuit gehaald. Zij konden aantonen door gewoon in de omgeving te gaan tellen dat het aantal door de gemeente noodzakelijk geachte parkeerplaatsen absoluut niet overeen komt met die van de omwonenden. Maar het gaat toch om het karakter van de Laan van Meerdervoort, denk ik dan. Daar kun je toch niet zonder ‘karaktermoord’ kleine jonge populiertjes plaatsen? Ook de vergelijking met zijn voorganger Bruno Bruins en ‘dezelfde protestbeweging’ gaat volkomen mank.
Bruins luisterde wel degelijk naar bewoners. Bovendien was toen sprake van een RandstadRail trein die voor stadsbegrippen op hoge snelheid zonder onderbreking zou voortdenderen tussen de belangrijke kruispunten. Dat is toch wel even anders uitgepakt!

View original post

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: