DenHaagOrg

Puur Haags

Gemeente blijft rommelen met HTM-containers

Posted by ingezonden mededeling on 11 May, 2011

Hoe zit het eigenlijk met die vermaledijde hoogspanningscontainers van HTM langs Lijn 11? Was het niet zo dat de omwonenden uit een rechtspraak hadden gehoord dat de containers verplaatst zouden gaan worden? Waren de resultaten van de hoorzittingen niet jubelend ontvangen? Lees even mee en huiver van de laatste ontwikkelingen, opgetekend door de altijd gemotiveerde Peter Langerak die het opneemt voor zijn omgeving en al tijden niet meer ongestoord (luide brom) kan oefenen.

Langerak: Op donderdagmiddag 5 mei is de hr. Bullhorst bij de containers gesignaleerd, bij navraag meldde hij dat hij nog wat bomen/groen in moest plannen in zijn tekening die zoals we weten afgekeurd is door de welstandcommissie. Aangezien hij los van architect ook de voorzitter van het omstreden plan is lijkt het erop dat ze gewoon doorgaan met het indienen van plannen net zo lang tot er een goedgekeurd wordt.

Vandaag, 11 mei 2011, 14.45 uur, werd ik gebeld door Advocaat Cara Hogervorst (namens de HTM ) met de vraag of ik mee wil werken aan een onderzoek van KEMA in verband met de overlast die de containers aan mijn geluidsapparatuur veroorzaken.

Tijdens dit gesprek uitte ik mijn verbazing hierover en haar vroeg of de kosten voor dit onderzoek niet beter besteed kunnen worden aan de verplaatsing van de containers.
Wethouder Norder heeft immers tijdens de Raadsvergadering van 17-okt-2010 toegezegd dat ze verplaatst zullen worden.
De Advocaat wist mij te vertellen dat daar bij de Gemeente anders over wordt gedacht dus dat Norder dit ontkent!
Ik wees haar erop dat zijn uitspraken zijn vastgelegd, verwijzend naar beeld-/geluidsstream van de Raadsvergaderingen op internet.
In werkelijkheid blijkt men dus weer bezig te zijn met legalisering….
Dit ondanks de uitspraak van de Rechter en Welstandscommissie, die ons onlangs wederom gelijk gegeven hebben.
Ik gaf haar aan dat wij ons tegen de containers zullen blijven verzetten tot de laatste snik.

Wellicht vraagt u zich met mij af wat onze Haagse Gemeenteraad nog voorstelt tegenwoordig. De door ons gekozen leden kunnen in hun officiële vergaderingen uitspraken doen, die men later doodleuk ontkent of die men, indien het zo uitkomt, geheel naast zich neerlegt.

Uiteraard heb ik mijn medewerking toegezegd een onderzoek
Helaas kon zij mij niet uitleggen wat KEMA daadwerkelijk gaat meten: microtesla of magnetische storing.
Ze willen, in het algemeen gezegd, onderzoeken of de storing die ik ondervind daadwerkelijk afkomstig is van de containers. Op mij komt dit over alsof ik deze storing zelf veroorzaak!

Ik stel dat ik recht heb op inzage in de gegevens van de onderzoeksopzet en dat ik, net als de overige belanghebbende partijen bij dit onderzoek, de volledige uitkomsten hiervan toegezonden zal krijgen.

De laatste stukken/links staan op deze site.

n.b zie het Haagwestnieuws van deze week, mooi Olivier/Quintin

Met vriendelijke groet Peter Langerak
http://bluesrocksoul.com/htm/1.htm

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
