DenHaagOrg

Puur Haags

Benefiet voor Haagse Knaagdierenopvang

Posted by ingezonden mededeling on 30 March, 2010

Op maandag 5 april, tweede paasdag, is er rond het Westhovenplein 90 van alles te doen. Drie maatschappelijke stagiaires van Gymnasium Novum uit Voorburg vonden hun maatschappelijke stage niet uitdagend genoeg. Na een tijdje hokken schoonmaken, konijnen en knaagdieren verzorgen en de opvang schoonmaken kregen ze het idee om door middel van een benefiet geld in te zamelen voor de Haagse stichting knaagdierenopvang ‘het Knagertje’.

Ze zijn de afgelopen weken druk geweest met het organiseren van allerlei activiteiten en ze hebben daarvoor bij vele winkels van alles en nog wat aan mooie prijzen en heerlijke lekkernijen geregeld.

Het feest wordt gehouden op 2^e paasdag van 12 tot 16 uur, op het veld achter de opvang. Er zullen vooral activiteiten voor kinderen zijn (paaseitjes zoeken, schminken, trampoline springen) en mensen kunnen de konijnen en knaagdieren zien en knuffelen onder leiding van de vrijwilligers, er is een loterij, T-shirts met leuke foto’s, een workshop eierdoppen beschilderen, een kraampje met spullen van Het Knagertje, ontroerende verhalen over knaagdieren en nog veel meer informatie.

Alle inkomsten van deze dag komen geheel ten goede aan de knaagdierenopvang.

One Response to “Benefiet voor Haagse Knaagdierenopvang”

  1. Arie Smallegange said

    Ik vind dit een positief initiatief. Zelf heb ik ook een hamster: Bert. Bert is klein en grijs en als ik ‘s-ochtends wakker word, knabbelt hij aan mijn oor. Bert is al 9 jaar oud en dat is volgens mij best wel oud voor een hamster. Meestal worden hamsters niet ouder dan 2 jaar. Misschien is hij zo oud geworden doordat ik hem altijd overal mee naartoe neem en hem een plekje in de de sociale werkplaats waar ik werk heb gegeven waar hij het naar zijn zin heeft. Even een tip: hamsters houden niet van Rap muziek. Dat vinden ze herrie. Zelf vind ik dat wel jammer, want Rap muziek is mijn enige manier van uiten buiten mijn werk om. Yo!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
