DenHaagOrg

Puur Haags

Grappig hoe Haags B en W zich presenteert

Posted by Interniek 3.0 on 15 October, 2009

mooi hoor ...Bla bla bla ... maar waar is onze ooievaar?

Eindelijk is de nieuwe website van de gemeente Den Haag af, lees ik in de Enige echte Haagse krant maar hoe presenteert het college zich?

Meer

7 Responses to “Grappig hoe Haags B en W zich presenteert”

  1. Johan said

    Probeer maar eens iets via het Haagse Gemeentearchief op te zoeken… Zelfs al vind je de link daarnaar toe. Resultaat: Geen verbinding. En vroeguh ging dat zo makkelijk…
    En dan die tekst op de ‘hoofd'(?)pagina: ‘Select your language’…
    En dan die vlieger, rechtsboven in beeld. Wat is dat nu weer? Mocht het 3-jarig zoontje van een wethouder een tekening maken en wordt dat nu gebruikt op zo’n website…?

  2. radjen said

    den haag/scheveningen/noordzee.
    wat ik zie,dat deze 3 apart Functioneren,tot nu toe hebben wij als Hagenees niet veel aan noordzee gehad.
    ja alleen het vis,die van de noordzee komt,en het kleine strand die maar 1 seizoen te gebruiken valt.

    ik begrijp het echt niet,dat de nederlanders,tot heden geen goede plan voor het noordzee hebben.
    den haag is de enige groote stad,die aan de noordzee grens,en er is geen hagenees die een plan voor het noordzee heeft;die te gebruiken is in alle 4de seizoenen.

    nou,kijk wie gaat ermee,om deze plan tot een succes te maken: laat ik een paar opsommen namelijk.1]een drijvende plaat voor vliegtuigen…dus een concurrent voor schiphol.

    2] verder kom ik niet,of ik wil mij niet aan branden of iemand voor het hoord stoten.
    3]ok ik waag het…[vergeef me] aan lig plaats voor jacht-schepen.[maar boven de 10 miljoen euro]
    4]en voor kleine vliegtuigen,die hier kunnen op geberg worden en vliegles mogelijkheden.

    5]wie wil zich hier aan branden om met een voorstel te willen komen en of wie heeft een tip.

    mvg.
    radjendre

  3. herman van der helm said

    welke speurder heeft de “verplichte publicaties” van de gemeente al kunnen vinden?
    Weet je wel, die berichten die altijd in de Posthoorn staan die heel slecht wordt bezorgd.
    Ik heb er een uurtje naar zitten zoeken, maar tot op heden nog niet kunnen vinden. Wie wel? Kun je me de link geven? Dan kan ik hem plaatsen op de website van Ypenburg.nu

  4. Ton said

    @Herman

    Hopeloos dat onderwijs heden ten dage.
    Sinds de Mammoetwet is het niks meer.
    Enige parate kennis is niet ( meer) aanwezig en effectief surfen is al helemaal teveel gevraagd.

    Je ziet het ook bij de jeugd.
    Ze zijn helemaal niet zo bijdehand als je zou denken, want ze zitten wel de hele dag op het internet maar weten helemaal niet hoe of wat ze moeten zoeken en als ze een lap tekst zien dan is het gelijk van;
    “dat ga ik allemaal niet lezen”
    Nee, surf nog een paar dagen vruchteloos door joh.

    Maar goed hier is de oplossing, ik vind het echt briljant van mezelf.
    Want die gemeenteberichten zijn te vinden door het juiste kernwoord in te toetsen.
    Je zal het niet geloven, type in het venster;

    Gemeenteberichten

    Gemeente Den Haag – Gemeenteberichten … Hier vindt u de gemeenteberichten zoals die wekelijks in de Posthoorn verschijnen.

    Nee, daar is niet over nagedacht.
    Hoewel dit natuurlijk totale niét Haagse logica is.
    Wie verwacht dat nou van deze ICT stad?
    Overheid en ICT zijn over het algemeen erg ongelukkige huwelijken die zo snel mogelijk ontbonden moeten worden, maar tot nog toe mogen we over die site niet klagen.

    En als je wat wil melden over een defect van straatmeubilair, zoals kapotte lantaarnpalen of verkeerslichten, type je dus gewoon het woord; kapot
    Het is echt een goede Haagse site voor onze dummy’s.
    De gemeente heeft zich echt aangepast aan het algemeen bedroevende niveau van onze bevolking. Jammer dat ze zelfs de meest eenvoudige trefwoorden niet te binnen wil schieten.
    Begrijp ook niet waarom ze nou zo nodig dat Ypenvburg er bij moesten hebben.

    Maar het is hen vergeven, want als ze mij zouden vragen wie er nu het beste oude pc’s zou kunnen upgraden, zou niet eens mijn eigen naam te binnen schieten.:-)

    http://www.denhaag4u.net/komp_refurbisch/handleiding.htm

  5. Geertje said

    Weet je wat ik nou jammer vind?
    Alle linken die er waren lopen nu dood. Jammer dat ze niet doorlinken naar de nieuwe site.
    Kan dus weer van voren af aan beginnen; als ze nog bestaan!

  6. interniek said

    @Geertje
    Die omissie had ik nog niet meegenomen in mijn Stadsflitsen voor de Vrienden van Den Haag! Dankjewel Gera

  7. Frans said

    Gemiste kans
    Eerst bij het AD en nu ook weer bij de gemeente Den Haag, die zelfde fout.
    Je zou bijna denken dat ze dezelfde webmaster hebben.
    Dat zou ook al dat gekleurde nieuws verklaren, waarbij het lijkt dat ze een spreekbuis van die pvda zijn.
    Maar dat zijn natuurlijk onzinnige complottheorieen, dat is zo ver gezocht…

    Zorg dus dat je bij het lanceren van een nieuwe website even een zoekmachine optimalisatie expert aan zijn hemd trekt. Al was het maar om even te checken of je geen fout begaat die hersteld kan worden…

    De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig. Zowel voor bezoekers als zoekmachines moet je de oude url’s verwijzen naar de nieuwe url’s. Belangrijk vanuit SEO is dat er een permanente doorverwijzing wordt gemaakt.

    http://www.marketingfacts.nl/berichten/ad-seo-misstap-nieuwe-website/

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
