DenHaagOrg

Puur Haags

Gedicht vraagt hulp aan wethouder

Posted by ingezonden mededeling on 29 January, 2009

Naar aanleiding van het voorgenomen besluit van het college van B&W in Den Haag om de geen subsidie meer te verlenen aan het stadsdichterschap is Haganoom een campagne gestart om met de volgende gemeenteraadsverkiezingen een dichter in de gemeenteraad te krijgen.

Haganoom stelt vragen:

Op de Valkenboskade in Den Haag wordt samen met betaald parkeren een halvering van het aantal beschikbare parkeerplaatsen ingevoerd. De burger mag dus gaan betalen voor minder parkeerruimte per huishouden.
Haganoom vraagt de Haagse Wethouder van Verkeer en de gemeenteraad middels een gedicht om hier verandering in te brengen.

7 Responses to “Gedicht vraagt hulp aan wethouder”

  1. Frans said

    De wens om de parkeernood te verlichten wordt misschien haalbaar middels het schrappen van de subsidie voor het dichten.
    Praatje die parkeergaatjes vullen, doen de ware toedracht verhullen.
    Opzouten met die rijmelarij, meer geld voor het inrichten van de openbare ruimte maakt een ieder blij. Dus weg met die op subsidie beluste blagen en wichten en laat alstublieft de gemeente nu niets eens zwichten. Jetta is al weggevlogen, dus nu niet meer op oude vermeende rechten bogen. We beginnen met een schone lei en daar hoort dit improductieve volk toch echt niet bij.

  2. Haganoom said

    Wie het wil lezen kan terecht op http://www.haganoom.punt.nl

    Leuke reactie Frans. Ik ben het helemaal eens met de vorm. En de inhoud… Ach, zoveel mensen, zoveel wensen.

    groet
    Haganoom

  3. Jan Hunck said

    Waar blijft dat initiatiefvoorstel van de direct door het Haagse Volk gekozen Staddichter ???

  4. Haganoom said

    Hoi Jan,

    Lees de site van Haganoom. Een dichter door de Haagse bevolking gekozen in de Gemeenteraad op basis van een campagne die uit dichtkunst bestaat. Hoeveel directer wil je het hebben?
    Ik ben uberhaupt voor elk initiatief dat dichters en dichtkunst in Den Haag ten goede komt. Dus vertel maar over je plannen voor zo’n initiatief, ik ben voor veel in…

    groet
    Haganoom

  5. Jan Hunck said

    Daar had je me bijna Mr. HagaNoom we zitten tegen 1 april,

    Er wordt dus regelmatig georakelt in de raadsvergadering echter met een zeer laag literair gehalte. Men zegt nogals eens in ed Haagse Wijken: “Het gezwets van een stel dronken aardbeien.

    Zelfs nu die Labuche en die andere Hete lucht bakker is verdwenen gaat het nog regelmatig helemaal nergens over. Uitzondering blijft natuurlijk dat zeer inhoudelijke debat over de dakloze huismussen in Den Haag (He hoor ik daar die malle Willem MinderHout ????)

    Ik geeft toe dat de Stadsdichter in de gemeenteraad een welkome aanvulling zou kunnen zijn. De effecten zouden zelfs vandaar uit bestuurlijk vernieuwend en inspirerend kunnen werken richting ons Haags college. Ware het niet dat een politieke partij bij deelname aan de verkiezingen zal worden getoetst aan een aantal criteria. Derhalve verwijs ik je o.a. naar de Kieswet. Ik vrees dat deze partij van de Stadsdichter er niet doorheen komt.

    Ik denk dat je beter af zal zijn met een Burgerinitiatief.

  6. Haganoom said

    Ik ben me bijzonder bewust van de kieswet. Er is in principe niets dat een dichter zou beletten gebruik te maken van het actief kiesrecht. Het opzetten van een kiesvereniging is misschien niet eenvoudig, maar zeer wel mogelijk.
    Tenzij ik het natuurlijk helemaal niet goed begrepen heb. Kom maar eens met een stukje kieswet waardoor Haganoom niet mogelijk zou zijn.
    Ben benieuwd…

    groet

  7. Jan Hunck said

    Het gedicht van David Rietveld heeft donderdag geholpen tijdens de Raadsvergadering. De Stadsdichter mag blijven. Gaan nu ook de andere Raadsleden hun betoog voeren in dichtvorm ?? Ik zal dan weer eens vaker komen luisteren. Het slaapverwekkende effect van zo’n vergadering zal dan voorbij zijn. Dan kunnen we weer eens wat opsteken zonder weg te dommelen.

    Maar betekent dit dan ook dat Harry Zevenbergen (http://haagsestadsdichter.web-log.nl/) nog wat langer aanblijft?

    Of krijgen we nu toch een door het volk gekozen Stadsdichter. Lijkt me een leuk verkiezingsitems voor de rap naderende Raadsverkiezingen in 2010. Dan kan de gekozen Stadsdichter middels het GL initiatiefraadsvoorstel die Wilders en zijn PVV (http://www.ad.nl/denhaag/3052289/lsquoWe_lusten_Wilders_rauwrsquo.html)…..

    ….achter het Haagse Raadsbehang rijmen en dichten
    ….zonder het hemd op te lichten!!!

    Zet hem op David.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
