DenHaagOrg

Puur Haags

Tramtanic II in aantocht

Posted by Interniek 2.0 on 5 November, 2008

Zo vreemd vind ik de handelwijze van wethouder Peter Smit niet. Als ik de media volg over hoe wethouders en Raad in Den Haag met elkaar omgaan, kan ik mij deze actie wel voorstellen. Als je naam wilt maken kun je je het beste met  risicovolle projecten inlaten. Want in de wereld van de PR is het nog altijd zo: het gaat er niet om hoe ze over je spreken maar dàt ze over je spreken. En wat is er nu risicovolller dan het wereldtheaterstuk Tramtanic II met aan de ene kant de historische grachtenwand en aan de andere kant het klotsende water van de Koninginnegracht? Succes verzekerd!

3 Responses to “Tramtanic II in aantocht”

  1. David Rietveld said

    Volgens mij gaat het om een tunnelbak, en niet om een hele nieuwe tramtunnel. Goed stuk van je trouwens over de Hubertustunnel!

  2. Mo said

    Verdraaid, het is waar, als ze maar over je lullen. We hebben Duivensteijn gehad, deed alles fout wat er maar fout kon gaan en maakte het in de tweede kamer. Noordanus die er een mooie baan aan heeft overgehouden. Deetman mag nu ook over zijn eigen fouten bij de Raad van State beslissen, Heijnen die met het sunsidiegeld strooide zonder verantwoording te laten afleggen zit in de tweede kamer. Gouden handdrukken als je het niet goed doet in het bedrijfsleven of (oprot)promotie als je maar veel fouten maakt bij de overheid.
    Shit, wat heb ik het goed gedaan!

  3. Tunnelbak op zich zegt niets. Het kan ook een grap zijn over een tunnel. Of het water volledig tot aan de nok staat of tot lippenhoogte, het zegt weinig. Water is water en dat pakt men meestal aan met damwanden etc, tunnelbakken hebben daar weinig mee te maken. Ik weet niet of het laatste gedonder in Amsterdam ook iets met een tunnelbak te maken had. David kan het ons uitleggen. Met aan de ene kant de historische grachtenwand en aan de andere kant het klotsende water van de Koninginnegracht, Succes verzekerd! Ik mag toch aannemen dat de slappe grond in Den Haag niet veel sterker is dan die van Amsterdam en denk dus ook aan verzakkingen etc.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
