DenHaagOrg

Puur Haags

Slaapparkeren is een Haagse primeur!

Posted by Interniek on 4 October, 2008

Jozias van Aartsen kan tevreden zijn over zijn ambteneren

Jozias van Aartsen kan tevreden zijn over zijn ambtenaren

Op zoek naar een parkeerplaats in je eigen woonomgeving waar betaald parkeren is ingesteld, leidt wel eens tot kwalijke overnachtingsmaatregelen. Zie Hagaz!ne.

Advertisements

5 Responses to “Slaapparkeren is een Haagse primeur!”

  1. Arjan said

    Dank voor de aandacht.

    Overigens heb ik de term ‘slaapparkeren’ niet bedacht als omschrijving voor ‘overnachten in de auto’, al weet je maar niet of het misschien ooit zo ver komt, met dit parkeerbeleid.

    Ik doelde op de ‘slaapplaats’ voor de auto.
    Dat bewoners moeten betalen voor het laten overnachten van hun auto in de eigen wijk. Nog nergens vertoond, niet in Nederland of waar ook ter wereld. En dus een – gevaarlijk – precedent. Een dubieuze Haagse primeur.

    Bezoek http://www.parkeergeldzucht.nl en geef uw mening!

  2. Frans said

    Ons bestuur bestaat uit burgemeester en wethouders en die worden niét democratisch gekozen. We kiezen 45 blinden (raadsleden) en die mogen dan die 8 éénogen voordragen als wethouders. Elke sukkel die de popie jopie uit weet te hangen en 5.000 stemmen weet te vergaren kan raadslid worden. Daar staat geen enkele functie-eis tegenover. Er wordt wel van je verlangd dat je die baan voor halve dagen combineert met een (betaalde) functie elders. En ook daar wordt zelfs de hand mee gelicht. We hebben dus een Den Haag B.V met een omzet van 2,35 miljard euro per jaar en die wordt gerund door 45 amateurs voor halve dagen, die niets hoeven te kunnen of te weten en die schuiven dan 8 vriendjes (wethouders) naar voren en die kunnen dan voorstellen wat ze willen. Daar heb je als bewoner helemaal niets (meer) over te vertellen. Je zou toch op zijn minst mogen verwachten dat er een soort opstelling komt van functie-eisen waaraan raadsleden moeten voldoen en dat ze na gekozen te zijn, in ieder geval de bereidheid moeten hebben om binnen afzienbare tijd, via bijscholing, aan die eisen te voldoen?
    Het bovenstaande in acht nemend moet je er als college natuurlijk wel voor zorgen dat je met voorstellen komt die, die “bijdehante” raadsleden zelf niet eens begrijpen, laat staan dat ze de consequenties van hun besluiten kunnen overzien, zoals met dat betaald parkeren wel is gebleken.
    Daar hebben ze helemaal geen zicht op en daar maakt het college dankbaar misbruik van. Die paar goede raadsleden niet te na gesproken, maar die kan je op één hand tellen, zelfs ná een vuurwerkincidentje.
    Wat die raadsleden wel doen is janken dat ze te weinig verdienen.
    Voor die baan van halve dagen krijgen ze 1.954,- bruto.
    Bij een volledige dagtaak is dat 3.908,- Met een vaste onkostenvergoeding van 225,- euro is dat 4.133,- totaal bruto per maand, en dat voor 45 van die lieden.
    Om het over de salarissen van die 8 wethouders van zo’n 110.000,- euro maar niet eens te hebben.
    Het is toch te gek voor woorden dat je hier als burger in een voortdurende staat van oorlog bent met je eigen door jou zelf dikbetaalde stadsbestuur, of wat daar voor door denkt te moeten gaan.

    Meer over die gelegaliseerde diefstal, eh, betaald parkeren.
    http://snipurl.com/43881

  3. Is daar juridisch over nagedacht van de Gemeente Den Haag?Ik denk van wel.Toch kan ik niets van jurisprudentie vinden over dit onderwerp.
    Kan men dit aankaarten bij een Europese commissie en zo ja, hoe doen we dit dan?
    Het is en blijft een schande om te betalen voor niets.

  4. Willem said

    @Lex Triplex
    …Het is en blijft een schande om te betalen voor niets.

    Dat is heel normaal bij belastingen en wat denkt u dat u terug krijgt van die Europese commissies van de door u betaalde belastinggelden om Brussel zijn “werk” te kunnen laten doen?

  5. jan said

    Ik zal er ook wat aandacht aan besteden op mijn site,.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: