DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Expositie Haags Bakkie and Friends

    1 maart 2020 is het zover, zet in uw agenda! Een aantal leden van de Flickr groep Haags Bakkie en friends mogen dan in de bijzonder leuke Galerie Studio Lissabon starten (om 13.00 uur) met een expositie die duurt tot en met 29 maart en alleen op zaterdagen en zondagen ‘s-middags te bezoeken is. Ik […]

    Eerste bemande ballonvaart vanuit de Paleistuin

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik door de Paleistuin wandelde. Wat opviel was het ballonbeeld. Meestal zijn de struiken rondom het beeld hoger en vol met blad maar door snoei en herinrichting was het beeld goed zichtbaar. Ik liep er naartoe en omheen en zag ineens dat er een tekst op de sokkel […]

    Hofstijl is echt Deaud! Kan dat zomaar?

    Hofstijl Stopte In een laatste post. (te vinden via deze url ) zegt het: Oktober 2007 begonnen we, Maurits en ik, Hofstijl. Nu 5 jaar later stoppen we ermee, een keuze die vaker heeft gespeeld. Je moet niet op een dieptepunt stoppen en dat doen we ook niet. Het ging niet slecht met Hofstijl maar […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Den Haag heeft er een virtuele Ambassade bij

Posted by ingezonden mededeling on 18 September, 2008

Lek leidt tot grote toestroom nieuwste Haagse Ambassade

Wat bedoeld was om volgens planning medio oktober live te gaan, is door lekken van informatie vervroegd naar gisteren. Het gaat om de Ambassade van Creativiteit, een initiatief van Hjarald Agnes en Mark Tomassen die hiermee willen bijdragen aan het creatieve imago van Den Haag. De infolekkage verleidde een groot aantal creatieven om direct hun profiel op http://www.ambassadevancreativiteit.nl te plaatsen. Niet alleen omdat dit kosteloos is maar vooral omdat de nieuwbakken ’ambassadeurs’ ogenblikkelijk de grote voordelen herkenden.

Waarom deze Ambassade?
De regio Den Haag kent al een aantal clubs, verenigingen en netwerken die regelmatig activiteiten ontplooien voor professionals in de marketing, communicatie en creatie. Tot dusver ontbrak het echter aan een alles verbindend netwerk. Met ingang van Prinsjesdag is dat er: http://www.AmbassadeVanCreativiteit.nl. Een ‘Hyves’achtige ontmoetingsplek waar alle professionals en studenten in de Haagse creatieve sector 24 uur per dag met elkaar in verbinding staan en zichzelf naar de buitenwereld kunnen profileren.

Succes door 100% deelname
Een pluspunt en tevens makke van de creatieve sector in Den Haag is het grote belang dat creatieven hechten aan hun individualiteit. Terwijl ze, tegenstrijdig genoeg, ook inzien dat samenwerking of uitwisseling van kennis en ideeën kan leiden tot inventieve en effectieve oplossingen. De vraag is alleen: waar vind je op een bepaald moment iemand die precies biedt wat je zoekt? De Ambassade van Creativiteit biedt die oplossing. Het succes van deze virtuele ontmoetingsplaats valt of staat met het aantal creatieven dat Ambassadeur wil worden. Een handjevol betekent een streep door de rekening, 100% aanmeldingen staat garant voor succes. Gezien het aantal inschrijvingen op dag 1 is de Ambassade al op de goede weg.

Complementair netwerk
Mede-oprichter en art director Hjarald Agnes: ’We zitten versnipperd over de stad en weten nauwelijks van elkanders bestaan en potentie af. Hetzelfde geldt in grotere mate voor potentiële opdrachtgevers. We hebben daarom naast de virtuele omgeving ook de ambitie om een fysieke lobby te installeren waar we elkaar live kunnen treffen, evenementen organiseren en waar externe geïnteresseerden tastbaar van de Haagse creatieve potentie kennis kunnen nemen.’ Mark Tomassen: ’De Ambassade wil het verbindende element zijn, onafhankelijk, onbezoldigd en onpartijdig. Een complementair netwerk voor bestaande, relevante netwerken. Erbij, dus niet in plaats van. Creatieven weten nu van elkaar wat ze doen en wat ze voor elkaar kunnen betekenen, opdrachtgevers weten nu ook wie ze zijn en waar ze zitten.’

Creatief imago Den Haag in de hoogglans
De Ambassade is een horizontale samenwerkingstructuur zonder winstoogmerk. Eventuele winsten worden weer in de Ambassade geïnvesteerd. Er is geen eigenaar, alle deelnemende creatieven zijn mede-eigenaar. Als Ambassadeur bepalen zij wat er gebeurt en hoe het creatieve imago van Den Haag in de hoogglans gezet wordt. Hjarald Agnes: ’We hebben allemaal belang in en bij de Ambassade van Creativiteit en hopen dat alle professionele creatieven en studenten actief participeren om een inspirerende en levendige Haagse gemeenschap te bouwen.’

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: