DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Wordt Struikelsteen Zwerfsteen?

    Struikelsteen George .J.L.Maduro Frederik-Hendriklaan 111 Den Haag Het is alweer een week geleden dat ik op Flickr een comment onder de foto van de struikelsteen van George Maduro kreeg met de vraag waar de steen precies lag. De vragenstelster Jacqueline M uit Wenen kon de steen niet vinden. Zij was op doorreis naar Wenen maar […]

    Gevelsteen A. Kerdijk aan onderhoud toe

    Het is alweer een tijdje geleden dat iemand mij een foto van een gevelsteen stuurde met de vraag of ik deze al eens gefotografeerd had en of ik wist wie erop afgebeeld werd. Ik moest de vraag met nee beantwoorden. Later stuurde hij mij een mail met de naam van de persoon. Het bleek om […]

    Bij het graf van Willy Derby

    Negen april aanstaande is het vijfenvijftig jaar geleden dat Willy Derby overleed. Willy wie? Willy Derby, één van de succesvolste zangers die Nederland ooit gekend heeft. Broer van Lou Bandy, ook zo’n in vergetelheid gerakend talent. Omdat zowel geboortedag (6 april) als sterfdag (9 april dus) niet goed uitkwamen in de agenda’s, was op 28 […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Den Haag heeft er een virtuele Ambassade bij

Posted by ingezonden mededeling on 18 September, 2008

Lek leidt tot grote toestroom nieuwste Haagse Ambassade

Wat bedoeld was om volgens planning medio oktober live te gaan, is door lekken van informatie vervroegd naar gisteren. Het gaat om de Ambassade van Creativiteit, een initiatief van Hjarald Agnes en Mark Tomassen die hiermee willen bijdragen aan het creatieve imago van Den Haag. De infolekkage verleidde een groot aantal creatieven om direct hun profiel op http://www.ambassadevancreativiteit.nl te plaatsen. Niet alleen omdat dit kosteloos is maar vooral omdat de nieuwbakken ’ambassadeurs’ ogenblikkelijk de grote voordelen herkenden.

Waarom deze Ambassade?
De regio Den Haag kent al een aantal clubs, verenigingen en netwerken die regelmatig activiteiten ontplooien voor professionals in de marketing, communicatie en creatie. Tot dusver ontbrak het echter aan een alles verbindend netwerk. Met ingang van Prinsjesdag is dat er: http://www.AmbassadeVanCreativiteit.nl. Een ‘Hyves’achtige ontmoetingsplek waar alle professionals en studenten in de Haagse creatieve sector 24 uur per dag met elkaar in verbinding staan en zichzelf naar de buitenwereld kunnen profileren.

Succes door 100% deelname
Een pluspunt en tevens makke van de creatieve sector in Den Haag is het grote belang dat creatieven hechten aan hun individualiteit. Terwijl ze, tegenstrijdig genoeg, ook inzien dat samenwerking of uitwisseling van kennis en ideeën kan leiden tot inventieve en effectieve oplossingen. De vraag is alleen: waar vind je op een bepaald moment iemand die precies biedt wat je zoekt? De Ambassade van Creativiteit biedt die oplossing. Het succes van deze virtuele ontmoetingsplaats valt of staat met het aantal creatieven dat Ambassadeur wil worden. Een handjevol betekent een streep door de rekening, 100% aanmeldingen staat garant voor succes. Gezien het aantal inschrijvingen op dag 1 is de Ambassade al op de goede weg.

Complementair netwerk
Mede-oprichter en art director Hjarald Agnes: ’We zitten versnipperd over de stad en weten nauwelijks van elkanders bestaan en potentie af. Hetzelfde geldt in grotere mate voor potentiële opdrachtgevers. We hebben daarom naast de virtuele omgeving ook de ambitie om een fysieke lobby te installeren waar we elkaar live kunnen treffen, evenementen organiseren en waar externe geïnteresseerden tastbaar van de Haagse creatieve potentie kennis kunnen nemen.’ Mark Tomassen: ’De Ambassade wil het verbindende element zijn, onafhankelijk, onbezoldigd en onpartijdig. Een complementair netwerk voor bestaande, relevante netwerken. Erbij, dus niet in plaats van. Creatieven weten nu van elkaar wat ze doen en wat ze voor elkaar kunnen betekenen, opdrachtgevers weten nu ook wie ze zijn en waar ze zitten.’

Creatief imago Den Haag in de hoogglans
De Ambassade is een horizontale samenwerkingstructuur zonder winstoogmerk. Eventuele winsten worden weer in de Ambassade geïnvesteerd. Er is geen eigenaar, alle deelnemende creatieven zijn mede-eigenaar. Als Ambassadeur bepalen zij wat er gebeurt en hoe het creatieve imago van Den Haag in de hoogglans gezet wordt. Hjarald Agnes: ’We hebben allemaal belang in en bij de Ambassade van Creativiteit en hopen dat alle professionele creatieven en studenten actief participeren om een inspirerende en levendige Haagse gemeenschap te bouwen.’

Advertisements

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers like this: