DenHaagOrg

Puur Haags

Haagse burger moet zich melden bij Immigratiedienst

Posted by Interniek on 7 February, 2008

Je staat toch raar te kijken als je een bericht krijgt dat je bent uitgeschreven uit de Haagse bevolkingsadministratie terwijl je zelf van niets weet en er al zes jaar woont. Als dan ook nog de Belastingsdienst met een brief volgt dat ze je kwijt zijn, zijn de rapen gaar. Een bezoekje aan het IJspaleis maakt het allemaal nog erger. Meer op Hagaz!ne

9 Responses to “Haagse burger moet zich melden bij Immigratiedienst”

  1. Frits said

    We houden ons als gemeente Den Haag uitsluitend bezig met het sarren van de aanwezige populatie.
    Daar zijn we inmiddels meester(es) in geworden.
    Mocht u het onverhoopt naar uw zin hebben of krijgen, dan weten wij daar heel snel een eind aan te maken.
    Hagenaars hebben klaarblijkelijk in hun vorige leven allemaal heel slecht geleefd, dat ze die arrogantie en die alles beschamende onkunde van dit gemeentebestuur moeten meemaken.

  2. Don Quichote said

    Gelukkig weten zij nog altijd niet in welke hooiberg ik mij verschuil en dat ik hier al ben sedert de Spaanse furie nog voor Napoleon Den Haag tot stad verklaarde en de eerste Burgerraad isntelde.

  3. Don Quichote said

    Er waren tijden toen moesten alle joden zich aanmelden – wij gaar er op vooruit – nu alle immigranten. Waaris het spaanse loket ; dan kan ik in mijn spaanse furie schieten.

  4. marielle said

    Alsof ik een beschrijving van mijn verhaal lees!!
    Alleen ben ik dan ook nog in Den Haag geboren en woon hier al TWINTIG jaar!!! Mag morgen naar de immigratiedienst KAN NIET WACHTEN!! GRRRRRRRR……..

  5. michel said

    Inderdaad, Na 10 jaar in Den Haag te weonen ook ineens uitgeschreven, zonder reden en ik ben al maanden bezig om weer ingeschreven te raken. Wat een bananen republiek is dit land, met als meest opvallende speler de gemeente den haag. Schande!!!

  6. Frans said

    @Michel
    Geld teveel soms?
    Wat is er nou fijner dat niet geregistreerd te staan..
    Want nu heb je geen vaste woon of verblijfplaats.
    Dat scheelt je 286 euro afvalheffing.
    Als je een hond hebt, 106 euro hondenbelasting.
    Delfland, 105 euro en nog een paar van die zaken die gekoppeld zijn aan het hebben van een vast woonadres.
    En ga mar flink schulden maken, koop Wehkamp of Neckerman leeg, want de deurwaarders kunnen je niet meer kunnen vinden.
    Mocht je een brief van een incassobureau krijgen, dan stuur je die terug met “bewoner verhuisd”
    Incasso’s zijn lui, die sturen hun aanmaningen gewoon naar een door hen opgegeven adres.
    En als de bewoner verhuisd is, dan moeten ze gaan ze speuren in de basisadministratie en ben je niet te vinden en boeken ze die vordering af als oninbaar.
    Je bent dus gewoon dom bezig als je, je weer laat traceren.

  7. Koenders Frans said

    Het is inderdaad bizar, ik wilde vandaag mijn nieuwe adres inschrijven en kreeg te horen dat dit niet kon omdat men mij al een half jaar kwijt is en mij daarom eerst moet melden bij de immigratiedienst.

    Ik woon pas mijn hele leven (62 jaar) in Den Haag en betaal gewoon al mijn rekeningen over mijn bankrekening die mij trouw overzichten stuurt op mijn vorige adres, men zegt te hebben gezocht bij mijn ex die al ruim 7 jaar geleden overleden is en bij mijn broer die dement is. Kortom, men heeft overal gezocht behalve op mijn woonadres dat gewoon geregistreert stond in Scheveningen. Het moet toch niet gekker worden! Wat een raar dillitanterig gedoe!

  8. michael Bekker said

    Heeft er iemand nog een adres voor me waar ik me kan inschrijven, ik mag me melden bij immigratie dienst als eerste. Stond op punt een huis te kopen tot ik te horen kreeg dat ik niet stond ingeschreven op het opgegeven adres. Er is zelfs een onderzoek geweest naar mij. Kan mijn huis nu ook al alschrijven, kan het land niet eens uit al zou ik willen. geweldig systeem. Of weet er iemand een goeie advokaat voor me

  9. assertieve bejaarde said

    het wordt steeds gekker in deze stad en ook in dit land. dit gaan we eens haarfijn uitzoeken. welke minister heeft dit verzonnen, welk kamerlid heeft dit goedgevonden en welke ambtenaar heeft dit helpen uitvoeren. en wie neemt de moeite hiertegen te protesteren ? en hier een eind aan te maken ?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
