DenHaagOrg

Puur Haags

  • Meest recente berichten: Haagspraak

    Stahlecker in de Boekhorststraat

    Het is alweer een tijd geleden dat ik wandelend vanaf de Brouwersgracht,zuidwal in de Boekhorstraat belande.Ter hoogte van nummer 127 thans kunstruimte 1646 keek ik naar de pui.Toen Johan Stahlecker nog in het pand zat was de etalage bond gevuld met verf in alle soorten en maten . Een bord met de tekst Stichting Arti […]

    Formatie 2023-1

    Vroeger Ik begin met wat voor mij een van de belangrijkste persfoto’s van de 20ste eeuw is. De foto van Theo Meier waarbij Van Agt en Wiegel samen dineren, vlak nadat een 8 maanden durende formatie van Dries van Agt met Joop den Uyl mislukt was. Dat diner was het begin van het Kabinet Van […]

    Goed voorbeeld

    Ik deed gisteren boodschappen in de van Hoytemastraat en zie deze dikke suv stoppen aan de kant waar een stopverbod geldt. Er zit een blauw zwaailicht op, maar verder geen blauw witte strepen of Marechaussee op de buitenkant. Hij is ook zwart in plaata van des Marechausse’s donkerblauw. Er stappen vier kakeljonge marechaussees uit, jongens […]

  • Recent Comments

  • Follow DenHaagOrg on WordPress.com
  • Archives

Ruim duizend bomen moeten verdwijnen voor Automobielmuseum

Posted by Interniek on 26 November, 2006

Ruim duizend bomen moeten er worden gekapt om het niet door de Haagse bevolking gewenste Automobielmuseum te kunnen bouwen. Evert Louwman heeft deze aanvraag ingediend op het stadsdeelkantoor Haagse Hout. Eén boom bij mij in de tuin is door een foute boomchirurg fout geamputeerd en mismaakt. Het was voor Lida en mij een reden om de omwonenden bijeen te roepen hoe wij die ene boom en zijn uitstraling voor de omgeving nog konden redden. Louwman en het Haagse Gemeentebestuur denken alleen aan geld en gaan volledig voorbij aan de wensen van de Hagenaars. Burgemeester Deetman wil nog twee jaar aanblijven. Dan kan hij goede sier maken om alsnog de komst van het Automobielmuseum te verbieden. ‘Laat duizend bomen groeien’, lijkt mij hier op zijn plaats.

8 Responses to “Ruim duizend bomen moeten verdwijnen voor Automobielmuseum”

  1. Hezjie said

    Tijd voor actie! Dit automobielmuseum zal zorgen voor een heleboel overlast. Ik ga me vastketenen aan de bomen als het zo ver komt. Welke juridische wegen hebben wij nog om dit onzalige plan te stoppen??

  2. zwarte kat said

    Ik kan me niet voorstellen dat de fractie van met name Groen Links dit onzalige voornemen van de autohandelaar zal accepteren….

  3. Webbet said

    Schande
    Er moet iets gebeuren.

  4. ‘overlast’ is een relatief begrip: essentieel is dat dit museum cultureel een ongeloofwaardige publieke functie is om de gewelddadige ingreep in deze structurele groenstrook te rechtvaardigen. er zijn heel veel plaatsen waar dit museum een fraaie en populaire plek zou kunnen krijgen in Den Haag. Dat de familie Louwman het museum niet in haar eigen (dieren)tuin plaatst kan gezien de voorgeschiedenis met de provinciemiljoenen nauwelijks geloofwaardig zijn. als eigenaar van oude autoos (Panhard 1959, 1964, 1963, 1964, 1965) en bezoeker van automuea heb ik daar geen andere mening over dan als hagenaar.

  5. Philip said

    Zonde van een stukje groen wat moet verdwijnen, Denhaag heeft steeds minder stukjes groen en er zijn plekken zat die een veel betere plaats voor een automobielmuseum zouden kunnen zijn.

  6. Jozef said

    Er is democratisch besloten …. hahahaha

  7. Helen said

    Dat museum moet niet op die plaats komen. Daar heeft zich een bijzondere flora en fauna ontwikkeld, waarvan sommige exemplaren zelfs voorkomen op de Europese Habitatlijst voor beschermde soorten. Ik denk niet dat je van Groen Links veel steun zult krijgen, helaas. Juist omdat die partij in de coalitie zit, en dus de partners nooit zal afvallen. Je zult het moeten hebben van D66, de SP, de Haagse Stadspartij en eventueel de Christen Unie-SGP.

  8. Puck said

    En dan te bedenken dat je je bejaarde hondje aan moet lijnen daar, vanwege eventuele aantasting van de wildstand????? Als het maar pegels oplevert dan kan opeens alles.

Sorry, the comment form is closed at this time.